گزارش تصویری از غار زیبای ماران روستای رستم آباد بزرگ

 

مشترک با گروه کوهنوردان هلال احمر کنگاور

 

سرپرست برنامه : محمد رضا حیدری

 

زمان برنامه : چهارشنبه شب مورخه ۱۹/۸/۸۹

 

عکاس : مهدی افسری

گزارش از : مجتبی فیاض بخش

 

افراد شرکت کننده گروه آناهیتا : ابوالحسن اسماعیلی -محمد رضا حیدری-امیر انصاری - مجتبی فیاض بخش- مهدی افسری - رامین صالحی

 

افراد شرکت کننده گروه هلال احمر: رضا جعفری -مهدی سعیدی

 

 

ایستاده از راست:رامین صالحی-رضا جعفری-حسن اسماعیلی -محمدرضا حیدری    ونشسته از راست:امیر انصاری-مهدی سعیدی-مجتبی فیاض بخش -مهدی افسری

 

غارها، جلوه گاه های دیگری از تنوع ساختاری زمین، و مکان هایی متفاوت با محیط مانوس سطح سیاره هستند که می توانند ما را به شناختی دیگرگونه از این جهان راز آمیز رهنمون شوند. از روزنه ی غارها است که می توانیم به حفره ها و دالان های پیچ در پیچ لایه های زیرین زمین راه یابیم و پدیده های شگفت انگیز ژرفاهای آن را ببینیم. غارپیمایی، فرصتی است برای کشف؛ امکانی برای شناخت؛ و راهی برای کاوش جهان تاریک درون این سیاره که دانسته هایمان از آن بسیار کم تر از آن چیزی است که از آسمان و کهکشان ها می دانیم.

 

مجتبی فیاض بخش و رامین صالحی


   گزارش مراسم یادبود هفدهمین سالگرد زندیاد نجاتعلی حیدریان  

 

 

 

زنده یاد نجاتعلی حیدریان از اعضای فعال و پشتوانه ای محکم برای  گروه آناهیتا بودند.وی اکثر قلل ایران را در فصول مختلف سال ازجمله  دماوند ، سبلان ، علم کوه ، کرکس ، الوند ، بیستون ، پراو ، دنا ، زردکوه ، اشترانکوه ، امروله و ... صعود نمودند ، کوهمرد حیدریان در مورخه ی 24/11/1372 در صعود زمستانی قله ی دماوند از جبهه ی جنوبی که در آن زمان صعود فنی به شمار می رفت ، پس از فتح قله و صعود موفقیت آمیز،  به هنگام بازگشتن در حدود آبشار یخی در ارتفاع 5000 متری در میانه ی یخچال جنوبی سقوط کرده و چند متر پایین تر بر اثر ضربه ی وارده به پشت سرش دچار ضربه ی مغزی شدند ، یک شب مانی سخت و طاقت فرسا  در هوای کولاکی و داخل غار برفی با دمای زیر صفردرجه ، در جمع نگران و گریان همنوردانش را پشت سر گذاشته و پس ازانتقال به بارگاه سوم در روز بعد( 48 ساعت بعد از سقوط) در تاریخ 26/11/1372 جان به جان آفرین تسلیم نمودند .

پیکر بی جانش با احترام تمام  اما مشقت فراوان به گوسفند سرای دماوند انتقال داده شد و پس از طی مراحل قانونی  در زادگاهش در شهر بیستون به خاک سپرده شد .

 

وعده ما روز پنج شنبه مورخه ۲۷/۱۱/۹۰ بر سر مزارش ، تا یک بار دیگر همگی باهم به او بگوییم که فراموشت نکرده ایم همنورد قهرمان و مزارش را غرق بوسه و گل کنیم.

 

 

یاد و نامش گرامی باد...

 


مجتبی فیاض بخش